A Microsoft
böngészője az elmúlt héten vicces, és főleg önirónikus reklámot adott ki,
melyből az derül ki, hogy az eddigi struccpolitika, és saját maguk piacvezető
szerepének hangsúlyozása helyett szembe néznek a tényekkel, és igyekeznek újra
felzárkózni a többi böngésző közé.
Régóta nincs már
toppon az IE
Az Internet Explorert
már mindenki használta, ha másért nem, hát azért, mert az összes Windows
operációs rendszer automatikusan feltelepíti. Az is igaz azonban, hogy a
jelenkori felhasználók nagyrésze csak egyszer nyitja meg ezt a böngészőt,
amikor letölti a Firefox, a Chrome, vagy valamelyik másik divatosabb, és
internetezésre sokkalta alkalmasabb programot. Ez a tendencia egyre jellemzőbb
az elmúlt években, az IE egyre gyakrabban csak a vicces képek, a gúny, és
cikizés tárgya.
Ennek ellenére a Microsoft egészen eddig úgy hirdette, mint
gyors, korszerű szoftvert, mely páratlan internetezési élményt nyújt, néha
saját tesztrendszereket alkottak meg, csak hogy az ő termékük szerezhessen
elsőséget, és igyekeztek belekapaszkodni az egyetlen nekik kedvező adatba,
miszerint az egész világot internetező közösségét tekintve még mindig az
Explorer a leggyorsabb. Ez a reklámpolitika azonban legújabb reklámjuknak hála
gyökeresen megváltozni látszik.
Új irány: önirónia
A reklám főszereplője egy trollkodó srác, egy tipikus
internetes közszereplő, aki történetesen utálja az Internet Explorer-t, s ennek
minden lehetséges fórumon hangot is ad. Böngészés közben egyre többször fut
bele IE-reklámokba, egyre gyakrabban olvassa, hogy az új Explorer remek
tulajdonságokkal rendelkezik. Nem hagyja magát meggyőzni, sőt, minden fórumon
övé kell, hogy legyen az utolsó szó, jobban mondva az utolsó mondat, mégpedig
ez: IE SUCKS- azaz az IE szívás. Azonban egyre vadabb és vadabb tényekre
bukkan, mint például az, hogy az Explorer kiscicákat fogad örökbe. A végső érv
azonban az új – persze nemlétező – karaoke szabvány, ami a tízes verzióban már
elérhető. A troll, mellesleg 2008-ban kocsmai karaoke bajnok végre megenyhül,
és szokásos szlogenjét vonakodva kiegészíti még néhány karakterrel: „IE SUCKS… less”
azaz „Az IE szívás… de már nem annyira”.
Meglepően kedvező
fogadtatás
Van persze a reklámnak valóságalapja is, hiszen az új tervek
szerint a Microsoft szeretne az IE-ből újra egy versenyképes, gyors, és
biztonságos böngészőt faragni, és az imázst, a brand-ről kialakult közvéleményt
is szeretnék alapjaiban átformálni. Ehhez nagyon jó iránynak látszik a reklám
által kiválasztott. Az internetes társadalom nagyra értékelte az Explorer
részéről való „ébredést”, a tényekkel való szembenézést. A videó remek alapot
teremtett tehát, már csak a megígért új, szuperböngészőt kell megalkotni, és
akkor van esély a versenyben maradásra. A fórumok, kommentek tanulsága alapján
sokan magukra is ismertek a videó főszereplőjében, persze sok olyan hozzászóló
is volt, aki szerint csak a reklám jó… az IE viszont még mindig szívás.
Forrás: http://index.hu/tech/2012/12/02/az_internet_explorer_mar_nem_annyira_gaz/
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése