2012. december 8., szombat

Az Internet Explorer szívás… de már nem annyira


A Microsoft böngészője az elmúlt héten vicces, és főleg önirónikus reklámot adott ki, melyből az derül ki, hogy az eddigi struccpolitika, és saját maguk piacvezető szerepének hangsúlyozása helyett szembe néznek a tényekkel, és igyekeznek újra felzárkózni a többi böngésző közé.

Régóta nincs már toppon az IE

Az Internet Explorert már mindenki használta, ha másért nem, hát azért, mert az összes Windows operációs rendszer automatikusan feltelepíti. Az is igaz azonban, hogy a jelenkori felhasználók nagyrésze csak egyszer nyitja meg ezt a böngészőt, amikor letölti a Firefox, a Chrome, vagy valamelyik másik divatosabb, és internetezésre sokkalta alkalmasabb programot. Ez a tendencia egyre jellemzőbb az elmúlt években, az IE egyre gyakrabban csak a vicces képek, a gúny, és cikizés tárgya. 


Ennek ellenére a Microsoft egészen eddig úgy hirdette, mint gyors, korszerű szoftvert, mely páratlan internetezési élményt nyújt, néha saját tesztrendszereket alkottak meg, csak hogy az ő termékük szerezhessen elsőséget, és igyekeztek belekapaszkodni az egyetlen nekik kedvező adatba, miszerint az egész világot internetező közösségét tekintve még mindig az Explorer a leggyorsabb. Ez a reklámpolitika azonban legújabb reklámjuknak hála gyökeresen megváltozni látszik.

Új irány: önirónia

A reklám főszereplője egy trollkodó srác, egy tipikus internetes közszereplő, aki történetesen utálja az Internet Explorer-t, s ennek minden lehetséges fórumon hangot is ad. Böngészés közben egyre többször fut bele IE-reklámokba, egyre gyakrabban olvassa, hogy az új Explorer remek tulajdonságokkal rendelkezik. Nem hagyja magát meggyőzni, sőt, minden fórumon övé kell, hogy legyen az utolsó szó, jobban mondva az utolsó mondat, mégpedig ez: IE SUCKS- azaz az IE szívás. Azonban egyre vadabb és vadabb tényekre bukkan, mint például az, hogy az Explorer kiscicákat fogad örökbe. A végső érv azonban az új – persze nemlétező – karaoke szabvány, ami a tízes verzióban már elérhető. A troll, mellesleg 2008-ban kocsmai karaoke bajnok végre megenyhül, és szokásos szlogenjét vonakodva kiegészíti még néhány karakterrel: „IE SUCKS… less” azaz „Az IE szívás… de már nem annyira”.


Meglepően kedvező fogadtatás

Van persze a reklámnak valóságalapja is, hiszen az új tervek szerint a Microsoft szeretne az IE-ből újra egy versenyképes, gyors, és biztonságos böngészőt faragni, és az imázst, a brand-ről kialakult közvéleményt is szeretnék alapjaiban átformálni. Ehhez nagyon jó iránynak látszik a reklám által kiválasztott. Az internetes társadalom nagyra értékelte az Explorer részéről való „ébredést”, a tényekkel való szembenézést. A videó remek alapot teremtett tehát, már csak a megígért új, szuperböngészőt kell megalkotni, és akkor van esély a versenyben maradásra. A fórumok, kommentek tanulsága alapján sokan magukra is ismertek a videó főszereplőjében, persze sok olyan hozzászóló is volt, aki szerint csak a reklám jó… az IE viszont még mindig szívás.

Forrás: http://index.hu/tech/2012/12/02/az_internet_explorer_mar_nem_annyira_gaz/ 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése